torsdag 16 december 2010

Vaccin

I dag har vi tagit barnen till BVC för sitt första vaccin. Förutom själva sticket varnade barnsköterskan för att spruta #2 kunde vara ganska smärtsam. Saga fick sin spruta först och blev väldigt ledsen men Maria kunde trösta henne efter en liten stund. Sedan var det dags för Siri som jag höll i. Efter sprutan skrek hon till, kanske 2 sekunder, sedan blev hon tyst och fortsatte titta sig omkring och göra pussmun mot sköterskan. Den ungen är fan gjord av stål, pappa är så stolt.  Nu har de sovit i flera timmar, sköterskan sade att de kan antingen bli väldigt griniga eller sova som stockar. Verkar som vi hade tur.

Julklappshandeln är varje fall över för min del. Jag brukar fixa det rätt så fort när jag väl tar tag i det. Till skillnad från andra så tycker jag det är skitkul att handla julkappar. Att försöka hitta på något ens släktingar behöver eller vill ha och se deras min när de får det.

Dagens konsumenttips. Lättglöggen med hjortronsmak man kan köpa i affären är skitgod. Drick inte ihjäl er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar